Také se vám občas stane, že projíždíte silničním úsekem, kde se vyskytuje větší množství štěrku, anebo vaše trasa směřuje do míst, kde je silnice pouze štěrková, zpevněná bez asfaltového povrchu? Anebo se vám přihodí nemilá událost, že tu a tam zavadíte předním kolem o obrubník při parkovacích manévrech? Toto jsou situace, kdy velmi trpí disky kol odlétajícím kamením anebo silovým sevřením disku o patu chodníku, načež se disky mohou prohýbat, poškrábat či popraskat.
Deformace a defekty disků kol automobilů a motocyklů nejsou žádným neobvyklým jevem, už jen proto, že je to jediný styčný bod mezi karosérií s podvozkem a silničním povrchem, a právě zde dochází k poškozování dílů i tehdy, nejde-li o žádné dopravní nehody. Není tedy s podivem, že právě disky kol vyžadují po určité době buď výměnu, anebo, je-li to možné a proveditelné, renovaci.
Renovace alu disku nebo disků zhotovených z ocelového plechu, je běžnou servisní operací, na níž přistupuje celá řada majitelů vozidel. Provádí se z několika základních důvodů:
Vadná geometrie a zlepšení jízdních vlastností – jestliže je disk silně zdeformovaný anebo prasklý, může být i velmi nebezpečný a způsobit i závažnou dopravní nehodu. Každý defekt na discích může negativně pozměnit jízdní vlastnosti vadnou geometrií a zároveň snížit jízdní komfort zejména pro řidiče vozidla. Nevyplatí se riskovat a jezdit s takto poškozenými ráfky, pokud zaznamenáte nějaký problém, nechte závadu co nejrychleji odstranit.
Vzhled – někomu na vzhledu jeho vozidla vůbec nezáleží a nemá k němu prakticky žádný vztah. Takoví řidiči však nejsou naštěstí všichni a my ostatní, co se snažíme mít automobil alespoň v dobrém technickém stavu, dbáme i o stav pneumatik a disků kol. Mnohem lépe na psychiku působí disky čisté, nepoškrábané a zrenovované, než ty s oprýskanou barvou nebo ohrožené rozsáhlou korozí.