Ovšem dříve, než někdo na internet vsadí, by si tento měl uvědomit, že ani virtuální svět sám o sobě nedokáže nemožné. Zázraky od něj nelze očekávat. A proto se velice často stává, že si někdo sice svoji internetovou stránku pořídí, jenže přesto nezaboduje. I když je jeho výtvor vyvěšen na síti, stále nepřitahuje žádoucí a dost možná vůbec žádnou pozornost.
Je to smutné, ale je to tak. A na vině tomuto neradostnému konstatování je fakt, že je internet všelijakými nabídkami už doslova přesycen. Je tu toho tolik, že už se v tom snad ani pověstné prase nevyzná. A lidé už teprve ne.
Většina internetových stránek je tak odsouzena k tomu, aby zapadly mezi vším možným, co se na síti vyskytuje. Ztratit se v tom všem není vůbec žádný problém.
Ovšem co se stránkou, kterou nikdo nenavštěvuje, že? Ta je přece naprosto k ničemu.
Je to pravda, ale ona zase až tak docela k ničemu být nemusí. Může ji totiž ještě zachránit optimalizace pro internetové vyhledávače.
Když majitel svěří svůj web do péče odborníků, mohou tito dosáhnout toho, že právě tento výtvor zaboduje u internetových vyhledávačů. Když se provede důkladná SEO kontrola, když se vyberou ideální klíčová slova, pořídí se dost obsahových a propagačních článků a zpětných odkazů a nezapomene se ani na reklamu a propagaci, je zvýšení sledovanosti jisté. A to díky pomoci internetových vyhledávačů, které se nechají přesvědčit o tom, že právě tato stránka je nejrelevantnější, a představí ji veřejnosti na ideálních pozicích.
Což je to, co může zbavit stránku nízké návštěvnosti. A třeba z ní udělat div ne celebritu mezi weby.